×

برای جستجو، نام کالا یا دسته بندی را وارد کنید...

نتیجه ای یافت نشد.
اشتراک ماز پرو
0
02191306060
تخفیف!
5 / 0

سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج

کد محصول : 2390
خلاصه کتاب
نگاه کلی به ‌کتاب کتاب «سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی» از 4 بخش تشکیل شده است: 1. فیلم آموزشی، 2. درس‌نامه، 3. پرسش‌های تشریحی و 4. پرسش‌های چهارگزینه‌ای (1×4) بررسی درسنامه 1. بررسی ویژۀ فیلم‌های آموزشی تاریخ ضبط فیلم‌ها: آیا فیلم‌ها به روز هستند؟ پاسخ: فیلم‌های آموزشی در سال...
در انبار موجود نمی باشد
مشخصات کتاب
انتشارات

گاج

نوع کتاب

آزمون, آمادگی امتحان نهایی, آموزش, تست

مقطع تحصیلی

متوسطه دوم

رشته

تجربی

پایه

دهم

درس

فیزیک

نویسنده

امیرحسن محمدپور, علی کریمی, هادی حمزه پور

سال چاپ

۱۴۰۳

درسنامه

کامل

تست

دارد

تست تالیفی

دارد

تست کنکور سراسری

پوشش می دهد

نمونه سوال تشریحی (نهایی)

دارد

علامت گذاری تست های مهم

انجام نشده

سطح بندی تست ها

انجام نشده

تعداد کل تست ها

۸۷۹

تعداد جلد

تک جلدی

وزن

۷۱۰ گرم

قطع

رحلی

تعداد صفحات

۳۳۶

جنس کاغذ

کاهی

شابک

۹۷۸۶۰۰۳۵۹۳۳۴۳

نگاه کلی به ‌کتاب

کتاب «سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی» از 4 بخش تشکیل شده است:

1. فیلم آموزشی، 2. درس‌نامه، 3. پرسش‌های تشریحی و 4. پرسش‌های چهارگزینه‌ای (1×4)

بررسی درسنامه

1. بررسی ویژۀ فیلم‌های آموزشی

تاریخ ضبط فیلم‌ها: آیا فیلم‌ها به روز هستند؟

پاسخ: فیلم‌های آموزشی در سال 139 ضبط شده‌اند. بنابراین هم‌زمان با تولید این کتاب، فیلم‌ها تولید نشده‌اند و متناسب با تغییرات فیزیک دهم و به روز نیستند. از طرف دیگر گاج سعی دارد با قرار دادن فیلم‌های آموزشی موجود در سایت دکتر آی‌کیو (driq) به عنوان یک آپشن به زعم خودشان خفن برای کتاب‌های سری سیر تا پیاز، این سایت را دوباره بر سر زبان‌ها بیندازد تا بلکه این پروژۀ کاملاً شکست‌خورده، بتواند جبران خسارت کند.

آیا منبع تدریس فیلم‌ها همین کتاب سیر تا پیاز است؟

پاسخ: خیر. فیلم‌ها اصلاً برای تدریس این کتاب تولید نشده‌اند و برای تولید فیلم‌ها استفاده‌ای از این کتاب نشده است.

کیفیت فلم‌های آموزشی و زبان تدریس و تسلط استاد چگونه است؟

پاسخ: فیلم‌های آموزشی به بررسی مفاهیم اولیه به زبانی بسیار ساده می‌پردازند و هدف آن‌ها آموزش پایه‌ای مطالب است. در این فیلم‌ها قصدی برای آماده‌سازی دانش‌آموز برای کنکور سراسری و حل تست‌های پیش‌رفته و بررسی کنکورهای سراسری نیست بنابراین مناسب کنکور نمی‌باشند. اما اگر سال دهمی هستید و ابتدای راه فیزیک دهم هستید، شاید این فیلم‌ها برایتان مفید واقع شود.

تسلط استاد نسبتاً خوب است و بر مفاهیم سوار است. زبان تدریس ایشان نیز روان و ساده است و به خوبی از کلمات استفاده می‌کند. مثلاً در ابتدای فیلم‌ها قول می‌دهد که اگر با او همراه شوید بتوانید به جاهای خوبی در فیزیک دهم برسید. همین نشان می‌دهد که قول الکی نمی‌دهد که مثلاً بیست می‌گیرید و یا در کنکور 100 می‌زنید. این نشان از صداقت و دقت گفتار مدرس دارد.

آیا مدرس فیلم‌ها همان مؤلفان کتاب هستند؟

پاسخ: خیر. این فیلم‌ها هیچ سنخیتی با این کتاب ندارند و برای فروش در سایت دکتر آیکیو تولید شده بودند. پس از آن‌که این سایت نتوانست به هدفش برسد. این فیلم‌ها را به دورِ قابِ کتاب‌های سیر تا پیاز به‌طور رایگان چیدند. نویسندگان این کتاب آقایان امیرحسن محمد‌پور، هادی حمزه‌پور و علی کریمی هستند امّا مدرس فیلم‌ها آقای آرمین کمالی هستند که ایشان خود نیز مؤلف چند کتاب فیزیک در انتشارات گاج هستند.

مدت زمان تمام کلیپ‌های موجود چقدر است؟

پاسخ: تعداد کل جلسات 28 جلسه و زمان کل فیلم‌ها، 71 ساعت 29 دقیقه می‌باشد. با توجه به حجم کتاب فیزیک دهم و سطح کیفی آموزش فیلم ها قابل قبول است.

آیا برای مشاهدۀ فیلم‌ها باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کرد؟ یا نه با خرید کتاب و اسکن کردن کد Qr فیلم‌ها قابل پخش هستند و نیازی به پرداخت هزینه نیست؟

پاسخ: خیر، نیازی به پرداخت هزینه نیست. امکان تماشای فیلم‌های آموزشی با اسکن Qr کدهای ابتدای کتاب فراهم می‌شود.

 آیا فیلم‌ها دارای جلسات آنلاین نیز هستند و توانایی پرسش و پاسخ با مدرس فیلم‌ها وجود دارد؟

پاسخ: این فیلم‌ها به صورت آنلاین نیستن و فیلم ضبط شده هستند لذا پرسش و پاسخ انجام نمی‌شود.

آیا این فیلم‌ها در سایت دارای جزوه هستند؟

پاسخ: جزوه‌های این دوره‌ها برای کل مباحث نیست و فقط برای جلساتی که استاد مربوطه در جلسه اعلام نماید جزوه قرار گرفته است.

بررسی ویژۀ درس‌نامه:

هر فصل به تعدادی قسمت تقسیم شده است. در هر قسمت آموزش به همراه مثال و تست ارائه شده است. سطح تست‌ها عموماً کمی بالاتر از مثال‌ها است. اگر دانش‌آموز وقت کافی ندارد یا می‌خواهد فقط در سطح امتحانات مدرسه درس بخواند، می‌تواند بدون این‌که مطلبی را از دست دهد از تست‌ها عبور کند. قسمت‌هایی تحت عنوان ویژۀ علاقمندان آورده شده است که ویژۀ آمادگی برای آزمون‌های تستی و کنکور است و مطالعۀ آن‌ها برای امتحانات مدارس ضروری نیست. سطح کیفی درسنامه ها متوسط رو به پایین است. یعنی در حد مفاهیم اولیۀ کتاب درسی قرار دارد و نه می‌خواهد و نه سعی می‌کند که وارد فازهای عمیق‌تر مفاهیم فیزیکی شود. هر سر تیتر نهایتاً به دو یا سه پاراگراف توضیح کوتاه ختم می‌شود. بنابراین انتظار نداشته باشید برای این‌که فیزیک دهم را بفهیمد از درس‌نامۀ این کتاب به عنوان تنها منبع استفاده کنید.

بررسی ویژۀ پرسش‌های تشریحی

یکی از نقاط قوّت این کتاب پرسش‌های تشریحی در قالب امتحان نهایی است. در ابتدای آموزش هر درسی به منظور درک صحیح مطالب، حل پرسش‌های تشریحی باعث درک و تثبت مطالب می‌شود و واجب است. این کتاب به خوبی پرسش‌ها را طراحی کرده است و دقیقاً مطابق امتحان نهایی پاسخ‌نامۀ آن‌ها را نوشته است.

از نظر صمیمی بودن لحن

لحن کتاب فارسی معیار است و فاقد فونت‌های زاویه گرد و یا شوخی و طنز است. اما رنگ‌پردازی و کارهای گرافیکی به‌خوبی این موضوع را پوشش می‌دهند.

تطابق با متن کتاب درسی

این کتاب 100% در چارچوب کتاب درسی حرکت می‌کند و نیازهای دانش‌آموزانی که دغدغۀ امتحانات مدرسه را دارند پاسخ می‌دهد.

به روز بودن با کنکورها

به هیچ عنوان مناسب کنکور نمی‌باشد. یعنی اگر داوطلب کنکوری سعی دارد که از این کتاب به عنوان منبع کنکور استفاده کند احتمالاً باید تجدید نظر کند. این بدان معنی نیست که دانش‌آموزان دهمی نباید از آن استفاده کنند. منظور دانش‌آموزان دوازدهمی است که این درس را خوانده‌اند و امتحانش را داده‌اند حال می‌خواهند خود را برای کنکور آماده کنند.

استفاده از تصاویر جذاب برای فهم بهتر

تصاویر جذابی که خاص این کتاب باشد در آن دیده نمی‌شود و همان تصویری را استفاده کرده‌اند که در تمام کتب فیزیک می‌توانید مشاهده کنید.

استفاده از مثال‌های مناسب

این کتاب پر است از مثال های آموزشی با هدف تفهیم مطالب. این نقطه قوت مهمی است.

بررسی تست‌ها از نظر سطح دشواری

سطح تست ها عمومان ساده و نسبتاً ساده است و خبری از تست‌های در حد کنکور نیست.

شباهت به کنکورهای چند سال اخیر

در قامت کنکور نمیگنجد و شباهت خاصی به کنکورهای اخیر ندارد.

تعداد تست‌ها (برای فصول مختلف دقیقاً در جدول ذکر شود)

جدول کمی تست ها

فصل عنوان تعداد تست
1 فیزیک و اندازه گیری 132
2 کار، انرژی و توان 200
3 ویژگی های فیزیکی مواد 248
4 دما و گرما 299
مجموع 879

مقایسه با رقبای اصلی با ذکر دلیل و ویژگی (و نام بردن از رقبا)

بررسی میشود.

جمع‌بندی:

کتاب‌های سیر تا پیاز علی‌رغم همۀ نقاط قوتی که دارند، کتاب‌های خوبی نیستند. این کتاب 4 هدف آموزشی را دنبال میکند که به هیچ عنوان منطقی نیست. مشخص نیست میخواهد برای امتحان نهایی کار کند یا کنکور! میخواهد آموزش تشریحی بدهد یا آموزش ویدئویی. فیلم ها با محتوای کتاب یکسان نیست و دبیر از روی جزوۀ خودش درس میدهد نه درسنماه و مثال های کتاب. انتظار می‌رود کتاب‌های سیر تا پیاز تکلیف خود را با خودشان مشخص کنند. در مجموع کتاب متوسطی است.

تناسب قیمت با کیفیت

336 صفحه کتاب رنگی در قطع رحلی شامل جدول، نمودار، فرمول، تصاویر، تست و پرسش تشریحی، به قیمت روی جلد 195,000 تومان متناسب و منطقی قیمت گذاری شده است. دقت کنید که فیلم‌های آموزشی این کتاب به هچ عنوان یک مزیت محسوب نمی‌شوند و صرفاً جهت برانگیختن طمع خریدار است.

پاسخ‌نامه

پاسخ نامۀ پرسش های تشریحی کاملاً مانند امتخانات نهایی نوشته شده است و برای دادن بینش به دانش آموزان مناسب است. پاسخ نامۀ تشریحی نیز بسیار مختصر و مفید است. خبری از نکته و تذکر و یاد آوری در پاسخ‌نامه نیست.

گرافیک و جذابیت کلی

گرافیک و جذابیت این کتاب بسیار چشم گیر است. از نظر پَلت و رنگ بندی هارمونی برقرار است و کادرها تناسب طراحی دارند.

 

قسمت آموزش و درس‌نامه بخش بعدی کتاب بوده که در این قسمت با مثال و تست، تمامی نکات درسی تفهیم شده است.

مؤلفان در ادامه با ارائه‌ی حجم وسیع و متنوعی از سؤالات چهارگزینه‌ای، دانش‌آموز را به چالش سنجش درک عمیق از موضوعات دعوت می‌کنند. گفتنی است که تست‌های این قسمت از ساده به دشوار و البته به‌صورت موضوعی چیدمان شده است. بیان این مورد خالی از لطف نیست که در این بخش تمامی تست‌های کنکور داخل و خارج از کشور قابل استفاده و منطبق بر کتاب درسی جدید آورده شده و دانش‌آموزانی که دوست دارند در سطح بالاتر از کتاب درسی مطالب را بیاموزند، می‌توانند از تست‌های «VIP» بهره ببرند. 

بخش دیگر کتاب‌های “سیر تا پیاز” مجموعه‌ای جامع از سؤالات تشریحی و نمونه سؤالات امتحانی است که به دانش‌آموزان در کسب موفقیت در امتحانات کلاسی و آزمون‌های پایان‌ترم کمک زیادی می‌کند. در اصل می‌توانید با تهیه‌ی این کتاب با یک تیر 4 نشان زده و به‌صورت هم‌زمان مجموعه‌ای کامل از درس‌نامه‌های تشریحی، بانکی از تست‌های ویژه و کاربردی، نمونه سوالات امتحانی و همچنین فیلم‌های آموزشی را در اختیار داشته باشید. کتاب پیش رو می‌تواند نقشی کلیدی در بهبود روند مطالعاتی دانش‌آموزان پایه‌ی دهم متوسطه ایفا کند.

 

این کتاب با همکاری مشترک آقایان امیرحسن محمدپور، علی کریمی و هادی حمزه‌پور در 336 صفحه گردآوری شده و توانسته‌ عنوان کامل‌ترین کتاب فیزیک دهم ویژه‌ رشته تجربی را به خود اختصاص دهد. از ویژگی‌های کتاب پیش رو که توسط انتشارات بین‌المللی گاج چاپ شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ویژه دانش‌آموزان رشته تجربی

آموزش کامل مفاهیم کتاب درسی در 16 قسمت

ارائه‌ی 222 مثال و تست آموزشی همراه با پاسخ تشریحی

ارائه‌ی 973 پرسش‌ چهارگزینه‌ای طبقه‌بندی‌شده همراه با پاسخ تشریحی

ارائه‌ی 302 پرسش تشریحی طبقه‌بندی‌شده همراه با پاسخ تشریحی

امکان تماشا 15 ساعت فیلم آموزشی اختصاصی از طریق اسکن QRکد

ارائه‌ی تست‌های V.I.P ویژه‌ی دانش‌آموزان برتر

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت ماز مارکت است.