×

برای جستجو، نام کالا یا دسته بندی را وارد کنید...

نتیجه ای یافت نشد.
اشتراک ماز پرو
0
02191306060
5 / 3.75

تست زیست شناسی دهم ویژه کنکور 1404 خیلی سبز

خلاصه کتاب
نگاه کلی به ‌کتاب کتاب تست زیست دهم انتشارات خیلی‌سبز، کتابی است کامل! هم نکات مهم کتاب درسی را با شما مرور می‌کند و هم با تست‌هایی کاربردی شما را در این درس به‌خوبی می‌سنجد. دکتر کمیل نصری، دکتر حسن محمدنشتایی و گروه آموزشی ماز، در این کتاب توانسته‌اند مطالب...
306,000 تومان تخفیف بیشتر با مازپرو
خرید مازپرو

765.000 تومان

مشخصات کتاب
انتشارات

خیلی سبز

نوع کتاب

تست

مقطع تحصیلی

متوسطه دوم

رشته

تجربی

پایه

دهم

درس

زیست شناسی

نویسنده

پوریا خیراندیش, حسن محمد نشتایی, کمیل نصری, فاطمه آقا جان پور

سال چاپ

۱۴۰۳

درسنامه

کامل

تست

دارد

تست تالیفی

دارد

تست کنکور سراسری

پوشش میدهد

نمونه سوال تشریحی (نهایی)

ندارد

سطح بندی تست ها

انجام شده

تعداد کل تست ها

۱,۵۷۷

تعداد جلد

تک جلدی

وزن

۱.۵۶۳ کیلوگرم

قطع

رحلی

تعداد صفحات

۶۸۸

جنس کاغذ

سفید

شابک

۹۷۸۶۰۰۴۱۲۱۸۹۷

نگاه کلی به ‌کتاب

کتاب تست زیست دهم انتشارات خیلی‌سبز، کتابی است کامل! هم نکات مهم کتاب درسی را با شما مرور می‌کند و هم با تست‌هایی کاربردی شما را در این درس به‌خوبی می‌سنجد. دکتر کمیل نصری، دکتر حسن محمدنشتایی و گروه آموزشی ماز، در این کتاب توانسته‌اند مطالب و نکات زیست دهم را در درسنامه‌ای کامل و جذاب ارائه دهند. درسنامۀ این کتاب منبعی کامل، مفید و جذاب است که روند یادگیری شما را آسان می‌کند. در این کتاب برای هر درس، تست‌های متنوعی با ساختار و موضوعات مختلف قرار دارد تا دانش‌آموزان برای کنکور پیش‌‌رو آماده باشند. علاوه‌بر پاسخ‌نامۀ کلیدی، پاسخ‌نامۀ تشریحی نیز در کتاب وجود دارد تا دانش‌آموزان به درک بهتر و یادگیری عمیق‌تری از نکات درس برسند و علت صحیح بودن گزینۀ درست و غلط‌بودن گزینه‌های دیگر نیز‌ کاملاً بررسی شده است.

 

بررسی درس‌نامه

از سال 85 تا 95 هر زمان که نامی از درسنامه‌ای کامل برای درس زیست برده می‌شد، بلا استثنا همه می‌گفتند خیلی‌سبز! همه! اصلا این خیلی‌سبز بود که بحث درس‌نامه در زیست را باب کرد. تا قبل از آن واقعاً بحث درس‌نامه برای زیست‌شناسی خیلی مطرح نبود و عقیده بر این بود که فقط کتاب تست “گربه” کفایت می‌کند (یه کتاب کمک درسی واسه زیست بود که پورترۀ یه گربۀ خوشگل روی جلدش بود). تا این که خیلی‌سبز با درس‌نامه‌هایش این بازی را بر هم زد و سیستم جدیدی پیاده‌سازی کرد. اصلا به خاطر همین کتاب‌های زیست بود که معروف شد. خیلی‌سبز سعی کرده همان رویۀ قبلی را حفظ کند.

کادرهای درس‌نامه با این قاب آبی‌رنگ ( درسنامه ) مشخص شده‌اند. درس‌نامۀ این کتاب کاملن منطبق با متن و شکل‌های کتاب درسی است. در کنکورهای نظام جدید، طراح کنکور نشان داد که وفاداری کاملی به متن کتاب درسی دارد و اغلب گزینه‌های سؤالات کنکور، مشابه متن کتاب درسی بودند.

قید ها قيدها، از آن‌جایی که در برخی تست‌های کنکور، قیدها مهم بوده، قیدهای کتاب درسی با فونت خاص (فونت هما) مشخص شده اند؛ مثل: اغلب؛ بعضی و …

مفهوم هر جا که نیاز بوده است متنی از کتاب کامل توضیح داده شود تا مطلب بهتر درک شود؛ آیکون مفهوم وجود دارد و مسئله شرح داده شده است!

شفاف سازی کژتابی یا تناقض ظاهری بین «متن‌ها» و یا «بین متن و شکل کتاب درسی» را ذیل این آیکون می‌توان دید. در این‌جا مسئله را از اول مطرح و سپس حل کرده‌اند.

بمب ما فکر می‌کنیم این قسمت از کتاب را نویسندگان ماز ایده‌پردازی کرده‌اند! چطور؟ این آیکون بمب برای اولین‌بار در پاسخ‌های تشریحی آزمون‌های زیست‌شناسی ماز ظهور پیدا کرد. معمولاً هم اینجوری است که مثلا یک کلمه را می‌گویند و بعد مثلاً میگویند «نه فلان»: خودتون ببینید بهتره!!

لایه زیر
فایده‌اش چیست؟ باعث می‌شود آن دسته از سوالاتی را که به علت یادگیری ناقص (حواس‌پرتی حین خواندن درسنامه) غلط جواب داده اید را دیگر تکرار نکنید.

و … این‌ها فقط مواردی از آیکون‌های این کتاب بود و نشان می‌دهد که چقدر روی درس‌نامۀ این کتاب فکر شده و در طول زمان خود را کامل کرده است. در چاپ‌های اول خبری از این همه ایده و آیکون نبود.

 

از نظر صمیمی بودن لحن

گفتیم که خیلی سبز روال قدیمی اش را سعی کرده حفظ کند. آن زمان که مد نبود عکسی از چارلی چاپلین در کتاب زیست ببیند، خیلی سبز این کار را کرد و شوخی و طنز را باب کرد. الان هم همان است و همان رویه خوش نوشت را ادامه داده است.

 

تطابق با متن کتاب درسی

کاملا منطبق با کتاب درسی است. بسیار دقیق و گفتار به گفتار و تیتر به تیتر کتاب درسی را واکاوی کرده است.

 

به روز بودن با کنکورها

برای دانش آموز دهمی که میخواهد اولین تجربه برخورد نزدیک با زیست شناسی را داشته باشد این کتاب یکی از بهترین انتخاب ها میباشد. ایده ها کاملا نزدیک به کنکور است

 

استفاده از تصاویر جذاب برای فهم بهتر

تصاویر جذاب را از کتب مرجع انتخاب کرده اند. از کمپبل و سولومون شکل هایی را میبینید و بسیار وسواس به خرج داده اند که فقط شکلی نباشد که پز بدهند کتابشان سطح بالا است! خیر! انتخاب شکل ها به نحوی بوده است که بار آموزشی داشته باشد و به درد دانش آموز بخورد.

 

استفاده از مثال‌های مناسب

مثل ها را در بخش شفاف سازی بسیار میتوانید ببینید. نویسندگان از اصل مثال در تفهیم بسیار استفاده کرده اند.

 

بررسی تست‌ها از نظر سطح دشواری

تست‌های این کتاب کاملاً به سبک تست‌های کنکورهای نظام جدید طراحی شده و کاملاً جدید هستند. در هر فصل، اول تست‌های گفتاری آمده است که نسبتن روند آموزشی دارند. یعنی ابتدا تست‌های آموزشی‌تر آمده که مطالب را پاراگراف به پاراگراف آموزش می‌دهند و سپس تست‌ها سخت‌تر شده! در بین تست‌ها، کامنت‌هایی درج شده است تا پله‌پله با آنها جلو بروید و بدانید هر تست به چه کاری می آید. تست های ترکیبی در آخر هر فصل آمده اند و مشابه تست های ترکیبی کنکور هستند و اگر با فصل های جلوتر دهم ترکیب شده اند جلوی آنها (۱۰+) می خورد! و اگر با یازدهم، (11+) و اگر هم با دوازدهم ترکیب شده باشند، جلوی آنها (۱۲+) نوشته شده است.

 

شباهت به کنکورهای چند سال اخیر

شباهت نزدیکی به ایده های کنکور سراسری چند سال اخیر دارد.

 

 

جمع بندی:

خیلی سبز موفق شده است! این درست همان چیزی است که ما انتظار داریم از یک کتاب زیست خیلی سبز ببینیم. به لطف نویسندگان این کتاب دانش آموزان یک منبع غنی درس نامه ای و تستی قابل اتکا دارند. چه چیزی از این بهتر!

 

 

پاسخ‌نامه

کاملن و ۱۰۰ درصد تشریحی است و دلیل درستی و نادرستی هر گزینه یا مورد را بیان می کند. در ضمن امسال کلی نکته کنکوری و جدول هم در میان پاسخ ها به چشم میخورد.

 

سختی

جزو کتب نسبتا دشوار طبقه بندی می‌شود.

 

گرافیک و جذابیت کلی

ظرح و رنگ ها بسیار جذاب و گیراست. کتب تست جامع زیست هر پایه خیلی سبز، پرچم دار این انتشارات است. انتظارات را برآورده کرده اند و بهترین نقش و رنگ های گرافیست های ناشر را میتوان در این کتب دید. فوق‌العاده است.

 

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سیدمحمدعلی میرتاج الدینی 26 / 06 / 1402 پاسخ

    عالی

  2. 09119543346 29 / 06 / 1402 پاسخ

    خوبه

  3. محمد علی 22 / 07 / 1402 پاسخ

    کتاب خوبی

  4. عسل قاسمی 06 / 08 / 1402 پاسخ

    عالی

  5. عسل قاسمی 06 / 08 / 1402 پاسخ

    عالی

  6. عسل قاسمی 06 / 08 / 1402 پاسخ

    عالی

  7. عسل قاسمی 06 / 08 / 1402 پاسخ

    خوب

  8. ابوالفضل حسین پور 02 / 01 / 1403 پاسخ

    عالی

    • ادمین سایت ۲ 03 / 01 / 1403 پاسخ

      💕💕😍😍

تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت ماز مارکت است.